Hjælp dine nærmeste med det digitale
Har din mor brug for hjælp til at læse Digital Post fra kommunen? Har din far brug for hjælp til at søge pension? Se her, hvordan du får hjælp til at hjælpe andre.
I Aalborg Kommune har vi en vision om at skabe let digital adgang for alle. Men selvom vi hver dag gør os umage for at gøre visionen til virkelighed, så vil der altid være nogen, der har brug for en hjælpende hånd til det digitale.
Hvis du er en af dem, der gerne vil hjælpe, men ikke rigtigt ved, hvordan du gør, så er der også hjælp til dig. Du kan for eksempel få en læseadgang til en pårørendes digitale post eller en fuldmagt til at handle på vegne af en af dine nærmeste i en række offentlige digitale selvbetjeninger.
Med en læseadgang kan du som digital hjælper få en notifikation, hver gang din mor eller far modtager Digital Post. Så kan du logge ind, læse med fra distancen og tale med dem om, hvad der står.
En fuldmagt kan du for eksempel bruge, hvis dine forældre har brug for hjælp til at søge pension, eller du skal læse med i deres sundhedsjournal.
På borger.dk/digitalhjælp kan du både blive klogere på det med læseadgang og finde et overblik over dine muligheder for at gøre brug af en digital fuldmagt.
Læs mere på borger.dk/digitalhjælp
Du kan også slå et smut forbi Aalborg Kommunes hjemmeside, hvor vi giver dig et overblik over, hvor du kan finde hjælp til IT og digital selvbetjening.
Læs mere på aalborg.dk om hjælp til IT og digital selvbetjening
Husk også, at vi altid er meget taknemmelige for at få feedback, når du har besøgt vores digitale rådhus. Både når du har haft gode og mindre gode oplevelser. På den måde hjælper du nemlig os med at give dig og de andre brugere af hjemmesiden en endnu bedre oplevelse næste gang, du kigger forbi.