Skriv sikkert med Digital Post
Du modtager digital post fra offentlige myndigheder, fra du er 15 år gammel.
Har du ikke MitID, eller har du brug for hjælp til selvbetjening, så kontakt Borgerservice.
Med digital post kan du kommunikere sikkert med offentlige myndigheder
Som borger i Danmark modtager du din post fra offentlige myndigheder digitalt. Både postkassen og beskederne hedder Digital Post. Det sikrer en sikker digital kommunikation mellem dig og myndighederne. Sikkerheden er vigtig, fordi der ofte udveksles personfølsomme oplysninger.
Når du fylder 15 år, får du automatisk en digital postkasse i Digital Post
Du modtager Digital Post fra offentlige myndigheder, fra du er 15 år gammel, og du har pligt til at læse den. Det har du, fordi den drejer sig om vigtige begivenheder i dit liv, som du skal forholde dig til. Det kan være, at du er blevet optaget på en uddannelse. At du har fået plads til dit barn i en institution. Eller du skal møde op til en aftale på hospitalet. Denne type beskeder kommer som Digital Post.
I Digital Post kan du:
- Modtage post fra offentlige myndigheder.
- Skrive til offentlige myndigheder.
Hjælp til Digital Post
Du kan få hjælp til Digital Post i Borgerservice, Rantzausgade og på lokalbibliotekerne i Hals, Nibe, Storvorde, Svenstrup og Vodskov.
Husk at bestille tid og medbringe gyldig legitimation.
Vil du vide mere
Læs mere om at få en læseadgang eller læse- og skriveadgang til Digital Post, og hjælp en anden med at holde styr på post fra det offentlige.
Når du fylder 15 år, får du automatisk en digital postkasse i Digital Post.
Her kan du som forælder finde svar på en række spørgsmål om Digital Post.
Kontakt
Borgerservice
Rantzausgade 6 9000 AalborgRing til os
99 31 18 00Skriv til os
Digital post er din garanti for sikker digital kommunikation mellem dig og myndighederne. Begrebet dækker både over den digitale postkasse og de beskeder, som du modtager der.