Skip til hoved indholdet

Søg Forsamlingshuspuljen til udvikling og renovering

Trænger byens forsamlingshus til nyt tag, et kreativt værksted eller nyt inventar? Måske er der hjælp at hente i Forsamlingshuspuljen, hvor der årligt er 1,3 million kroner.

Søg Forsamlingshuspuljen

Sådan søger I Forsamlingshuspuljen

Tjek om du kan søge

Forsamlingshuspuljen kan søges af borgerforeninger, forsamlingshusforeninger og andre, som ejer og driver et forsamlingshus eller lignende lokaler i landdistriktet.

Der kan søges om støtte til:

  • Indkøb og udskiftning af inventar.
  • Renoveringsprojekter.
  • Energibesparende foranstaltninger.
  • Udviklingsprojekter, der understøtter fleksibel brug af lokalerne eller åbner op for nye aktiviteter og brugergrupper.
  • Etablering af nye forsamlingshuse eller forsamlingshuslignende lokaler i byer, hvor der ikke findes andre alternativer.

Læs mere i retningslinjer Forsamlingshuspuljen

Tjek om du kan søge

Forsamlingshuspuljen kan søges af borgerforeninger, forsamlingshusforeninger og andre, som ejer og driver et forsamlingshus eller lignende lokaler i landdistriktet.

Der kan søges om støtte til:

  • Indkøb og udskiftning af inventar.
  • Renoveringsprojekter.
  • Energibesparende foranstaltninger.
  • Udviklingsprojekter, der understøtter fleksibel brug af lokalerne eller åbner op for nye aktiviteter og brugergrupper.
  • Etablering af nye forsamlingshuse eller forsamlingshuslignende lokaler i byer, hvor der ikke findes andre alternativer.

Læs mere i retningslinjer Forsamlingshuspuljen

Forbered ansøgning

Der skal ansøges via det digitale puljesystem.

Hver forening kan oprette én ansøgerprofil, men have flere brugere tilknyttet. 

I ansøgningsskemaet skal I oplyse og/eller vedhæfte:

  • Informationer om foreningen og kontaktperson for ansøgningen (herunder CVR nr.).
  • Foreningens vedtægter og seneste årsregnskab.
  • Projektbeskrivelse.
  • Budget baseret på tilbud eller overslag fra leverandør.
  • Finansieringsplan.
  • Relevante tilladelser.
  • Energirapport, hvis det er relevant for projektet.
  • Jeres overvejelser om projektets bæredygtighed og klimaaftryk. 

Forbered ansøgning

Der skal ansøges via det digitale puljesystem.

Hver forening kan oprette én ansøgerprofil, men have flere brugere tilknyttet. 

I ansøgningsskemaet skal I oplyse og/eller vedhæfte:

  • Informationer om foreningen og kontaktperson for ansøgningen (herunder CVR nr.).
  • Foreningens vedtægter og seneste årsregnskab.
  • Projektbeskrivelse.
  • Budget baseret på tilbud eller overslag fra leverandør.
  • Finansieringsplan.
  • Relevante tilladelser.
  • Energirapport, hvis det er relevant for projektet.
  • Jeres overvejelser om projektets bæredygtighed og klimaaftryk. 

Ansøg senest

Der er ansøgningsfrist den 1. november hvert år (med mindre andet annonceres).

Ansøg senest

Der er ansøgningsfrist den 1. november hvert år (med mindre andet annonceres).

Efter ansøgning

Ansøgninger behandles af Sundheds- og Kulturudvalget.

I kan forvente at få svar 2-3 måneder efter ansøgningsfristen.

Efter ansøgning

Ansøgninger behandles af Sundheds- og Kulturudvalget.

I kan forvente at få svar 2-3 måneder efter ansøgningsfristen.

Hvis du vil vide mere

Det med småt

Sundhed og Kultur vedligeholder en database over de projekter, som har ansøgt puljen. Data fra ansøgninger behandles i overensstemmelse med GDPR-reglerne.

Læs mere om, hvordan vi behandler dine data (GDPR)

Alle projekter, der modtager offentlige midler, er underlagt Udbudsloven og Tilbudsloven.

Læs mere om loven på Retsinfo.dk

Cecilie Goul

Landdistriktskonsulent
22 30 10 95

cecilie.goul@aalborg.dk

Kontakt

Landdistrikt - forsamlingshuse

Danmarksgade 17 9000 Aalborg

Ring til os

25 20 19 45

Skriv til os

Forsamlingshuslignende lokaler skal forstås som lokaler, der stilles til rådighed for aktiviteter, som normalt foregår i et forsamlingshus.

Måske er du også interesseret i

Har du set...

Aalborg Kommune

Boulevarden 13
9000 Aalborg

CVR-nummer: 29189420

Let digital adgang